29 Apr
2018

Valeriu DULGHERU: Bolșevicul Dodon dorește sânge în Republica Moldova

Cine vrea să-și spele mâinile în sângele unioniștilor?” se întreabă jurnalistul Petru Bogatu cu referire la făcătura dodonistă „Spânzurătoare pentru unioniști” apărută pagina „Unionizmul Trece. Patria Ramîne”. Indiscutabil, este kremlinezul Igor Dodon. Chiar dacă făcătura antiunionistă nu este în direct opera lui Dodon vinovatul moral rămâne Dodon.

Explic de ce! Pe parcursul a șase ani de când prin furt a pus laba pe partidul dnei Veronica Abramciuc și V. Crâlov (acest raider se află în proces de judecată!) pentru a se arăta ce mare e (în realitate este un pigmeu – slugă a stăpânului Putin), practică un limbaj tipic bolșevic (în stilul mentorilor săi): agresiv, xenofob, cu chemări la vărsări de sânge, bădărănesc, agramat. „Noi î-i vom lichida pe toți (eserii, menșevicii – n.n.) fără milă, la noapte… Ei trebuie să fie zdrobiți, fără milă, pretutindeni” scria la 1918 „marele umanist” V. Lenin. „Noi îi vom lichida pe unioniști” declara Dodon. „Trebuie să promovați o teroare necruțătoare masivă împotriva culacilor, popilor și albgardiștilor…Elementele dubioase să fie închise în lagăre de concentrare în afara orașului (iată cine este autorul lagărelor de concentrare, nu Hitler!) scria la 9 mai 1918 V. Lenin. „Iată de ce eu insist asupra interzicerii prin lege a unionismului şi pentru tragerea la răspundere a celor care organizează campanii şi acţiuni de lichidare a statului Republica Moldova (trimiterea în gulag a 55% din populație – atâți unioniști a arătat ultimul sondaj în Chișinău!) a declarat recent Dodon. „…Cei o sută de mii de susţinători (din Transnistria și Găgăuzia-n.n.) aşteaptă ordinul…”, declara câțiva ani în urmă Dodon când timp de jumătate de an a organizat „pohodul asupra Chișinăului” care pe 23 noiembrie 2013  s-a realizat într-o jalnică mărșăluială a câtorva mii de tipi aghesmuiți. „Nu vă jucaţi cu focul” a ameninţat în repetate rânduri kremlinezul. „Trebuie să condamnăm propagarea acestei molime politice (unionismul – n.n.) în Republica Moldova… Majoritatea absolută a cetăţenilor Republicii Moldova condamnă ferm acţiuni unioniste (de unde a luat această minciună! Rezultatele sondajelor arată contrariul!), distrugătoare de ţară, şi unirea niciodată nu se va produce”. „O să-i punem la punct pe toți (unioniștii!)”. „Moldova fără oligarhi (dar tocmai el, cu atâtea proprietăți, este unul din oligarhi!), Moldova fără unionişti” „Cei care luptă la Chișinău pentru Unirea cu România „sunt niște lepădături”, care trebuie pedepsite prin lege. Aceștia sunt paraziți care pledează pentru lichidarea statalității Republicii Moldova”. „Ca șef de stat, voi forma un Front Național (ca un Makaka î-l copie pe bosul său Putin!), pentru a oferi o platformă de rezistență tuturor cetățenilor Republicii Moldova care sunt împotriva unirii și care vor sa păstreze statalitatea și identitatea moldovenească”. „V-ați luat catrafusele și ași plecat peste Prut (unioniștii-n.n.)” cheamă și valetul lui Dodon Ivan Ceban, actualmente mare candidat la primăria Capitalei. Este un curs periculos, pe care-l promovează acest Pavlic Morozov pre nume Dodon. Și aceste chemări la vărsări de sânge nu puteau să  nu fie auzite.

Read More »

29 Apr
2018

Marin BEȘCUCĂ: Ceva dintr-un suspin – pumnul

PUMNUL

… sigur că organismul este un tot
și totuși atâta diversitate în unitatea lui,
și totuși …
fiecare cu rol manifest fiecare cu importanța lui,
fiecare cu prioritate în ierahii …
azi m-am oprit la pumn !
Pumnul !
este folosibil și de folos în atâtea direcții
că e o problemă să faci departajări …
Pumnul își are legendele lui,
pornind de la filozofia întrecerilor sportive,
olimpice sau nu …
Pumnul duce cu el și în el, o asociere de voințe,
cât le știi ține-n echilibru e bine,
când le-ai scăpat …
(vezi ce-au făcut trei copii unui bătrân de Brașov,
într-un pasaj !… )
stai, Președintele n-a dat cu Pumnul,
a dat cu pixelul,
de-aia e încă bine mersi,
încă !
bine-bine, vă aud,
un președinte nu Președintele,
Președintele e lacrimă !
habar nu am câți recunosc,
dar câtora nu li se-ncleșta mâna-n buzunar …
lasă tu,
are cin-semneze istoria !
chiar și pe ăla de-a aruncat cerneala pe alt președinte,
sau băiatul de l-a scuipat pe cel cu pixelul …
cu ce ne-am mai putea lăuda?
a …,
-vă mulțumim c-ați venit să ne curățați capitala de golani !
acum mergeți la casele voastre …
cum să nu știe Pumnul desluși ?
cândva, prin lume, s-a fost Răscoala boxerilor,
când oamenii au ieșit cu mâinile goale împotriva opresionarilor …
acum timpii sunt și ei nesănătoși la cap,
că ei ne fac să strângem dinții ca să nu ne vadă careva Pumnul,
că sare prezumția pe noi și atâta-ți trebuie,
de îndată …!
Pumnul are conștiință, bașca inima ți-l driblează cum vrea ea,
dar din conștiință stă ascuns în buzunar și dă atâta strânsoare
că pe dată clipa-ncepe să-i divulge anatomia …
simți cum îi cresc unghiile, dar ceva acolo i le roade,
iar când îl scoți din buzunar pare așa de cuminte cu manichiura făcută …
tunelul carpian poate depune mărturie, treaba lui,
dar cine-și pune capul cu un sindrom ?
Pumnul alipește malurile albiilor,
dar la mine a sărit Mărțișor cu dorurile și alta-i treaba,
Pumnul ar mai vrea să se bucure,
dar și cu frații ăștia e lucru complicat,
eu am încercat să ridic Prutul în picioare,
dar Umbra lui Dan Căpitan de Plai, mi-a vrut și el la Cozia,
să vadă cu ochiul lui geamul pe unde premierul cela a ieșit
de frică să nu-și facă treburile mici pe el în fața minerilor …
Pumnul !
a venit cu el Dudu, și când a izbit în masă,
praful și pulberea de licuricii huilei și autobuzele lor …
ce pisicuț Miron !
acum mușcă dar i-au supt ăia-n penitenciar veninul
și colții lui nu mai fac doi bani,
muște !
nu știu dacă Nistru stă cu pumnul strâns,
dar știu că tot românul stă cu Pumnul …
pân-la Tisa !
cum regionalizare ?!
dați-o-ncolo,
cum să tai Pumnul prin două !?
… măi băiete, cucuiete !
câte cuie-ți trebuie ție ?
ne-a lăsat în scris Străbunul …
și-n scris am lăsat și noi:
Pumnul !
… fără să simt, cerul lăsă un murmur:
cum, mai mi-l știți pe Aron ?
și parcă toate scoteau Pumnul la vedere,
Tisă, Prutul, Nistru …
tot românul,
PUMNUL !
ne înrâurea din nou, Eminul !

… frunte-mi plecată-mi numai ție, Cititiorule !

———————————-
Marin BEȘCUCĂ

29 aprilie, 2018

29 Apr
2018

Petru Daniel VĂCĂREANU: Poeme

Poem

Am să te învelesc într-un sărut
de la apus la infinit
in tremurul șoptit
din frigul de trecut

 

Ucideri-n-mii

 

Recunoscător cu veșnicii
Din petalele inimii
Sunt celei ucideri-n-mii
De demoni și patimi

 

Adorul sublim mirării
De mi se curbează ritmul
Pe cernelurile zării
Ondulându-mi-nfinitul

 

Avort de adevăr

 

Sunt trandafir alb în oază
De cerneală născut liber
Să vă scriu deșertul lauză
Cu avorturile de lejer

 

Read More »

29 Apr
2018

Vasilica GRIGORAȘ: Haiku

Haiku

barba lui Aron* –
mustaţa seminţelor
mai viguroasă

*rodul pământului (plantă)

—————————-

Vasilica GRIGORAȘ

28 aprilie, 2018

29 Apr
2018

Constantin MARIN: Antologia ASCIOR – eveniment editorial și spiritual

Anul acesta (2018), la Buzău, s-a desfăşurat un eveniment editorial cu profunde rezonanţe spirituale: lansarea Antologiei ASCIOR 2017 pentru civilizaţia creştină. Teologie – Sociologie, apărută la Editura Teocora.

Această lucrare a primit binecuvântarea dată din partea Arhiepiscopiei Buzăului şi Vrancei, prin Preot profesor doctor Milea Mihail, prin rugămintea adresată de către preşedintele fondator al ASCIOR, ing. Nicolae Muşat, ÎnaltPrea Sfinţiei Sale Părintele Ciprian.

Despre coordonatorul lucrării, Ioan Nicolae Muşat, aflăm detalii într-un interviu luat acestuia de către Vasilica Grigoraş: fondator al revistei ,,Orizonturile Bucuriei”, preşedinte fondator al Asociaţiei pentru Civilizaţia Ortodoxă (ASCIOR), creatorul unei noi ştiinţe, ergogetica, trecerea de la conducerea informaţională a sistemelor sociale la conducerea informaţională pe principii creştine a comuniunilor, autorul lucrării Catedra Sfântului Mare Mucenic Sava, o carte care pune în discuţie principalele elemente ale căderii lumii de azi, faţă în faţă cu trăirea şi mărturisirea Ortodoxiei în secolele V–VIII; este, de asemenea, autorul volumului de lirică religioasă Paştile Tău, Doamne!

Volumul în discuţie nu putea apărea fără contribuţia unei adevărate ,,armate” de oameni cu experienţa scrisului, cu trăire lăuntrică vie, entuziasmantă. Ei sunt (în ordinea stabilită de coordonatorul lucrării): Nicuşor Nacu, Mihail Milea, Cristian Octavian Feurdean, Constantin-Mihail Popescu, Gheorghe Gavrilă Copil, Mihail-Nicolae Stanca, Livia Norina Zezeanu, Angelica Stănciuloiu, Alexandru Nemoianu, Radu Botiş, Ana Podaru, Ion Viorel Ioniţă, Aurelian Damian, Mariana Enache, Valentina Cazan, Aurel Niţă, Aristotel Cristian Zorzoliu, Ana Ardeleanu, Tiberiu Câmpan, Eugen Costel Popescu, Petre Răcănel, Ştefan Sofronovici, Elena Obrinteschi, Mihail Gagea, Ernest Herman, Aneta Pioară, Cornel Bîrsan, Cristian Moşneanu, Dorina Omota, Constantin Avădanei, Dragoş Popovici, Laurenţiu Turcu, Ion Răileanu, Florin Zirbo, Ramona Luminiţa Ungureanu, Virgiliu Z. Teodorescu, Sevastiţa Alexandrescu, Flavius Emilian Tuzu, Attila Nagy, Sabin Bâldea, Teodor Fetcu, Gheorghe Negoiţă, Gheorghe Funar, Tatiana Croitor, Adriana Grigorescu, Georgeta Bălan, Marian Rădulescu, Claudia Bota, Ioan Nicolae Muşat.

Spre finalul cărţii, ne sunt prezentaţi, pe scurt, artiştii plastici care şi-au adus, prin lucrările lor, contribuţia la realizarea Antologiei…
Descoperim, apoi, într-o manieră condensată, date despre Formarea Asociaţiei ASCIOR şi activităţile ASCIOR în 2017.
În echipa de realizatori s-au aflat: Iurie Braşoveanu, Mihaela Bibi, Gabriela Preda Dincă, Mihai Cătrună, Nynna Vizireanu, Vasile Brânzan, Mihail Gagea, Geani Mormarco, Stenian Necşoi, Bnar Art; Redactor corector: Mirela Minuţa Alexa; Redactor: Tiberiu Florin Cîmpan.

Din toate punctele de vedere, Antologia ASCIOR 2017 pentru civilizaţia creştină. Teologie – Sociologie se constituie ca o bucurie, ca o sărbătoare a sufletului românesc.

——————————

Constantin MARIN

28 aprilie, 2018

29 Apr
2018

Pavel PANDURU: Alexandru Nemoianu – la ceas aniversar

La împlinirea frumoasei vârste de 70 de ani almăjănii vă urează domneavoastră și familiei sănătate și bună sporire în toate. La mulți și fericiți ani!
Almăjul – ţară scăldată în azurul înţelepciunii şi rourată de smerenie, are un filon al geniului românesc din care au răsărit ca florile (mari personalităţi ale culturii şi spiritului românesc), „boieri ai minţii”, care au contribuit la formarea culturii neamului românesc, creându-se o tradiţie românească şi creştină. Ei au iubit, mai presus de orice, neamul şi libertatea de opinie şi naională, jertfindu-se pentru aceste concepte sacre. Astfel de minţi luminate au existat, dezvoltându-se şi în nobiliara familie Pavel Boldea din Borlovenii Vechi, jud. Caraş Severin, loc al unor energii uriaşe, spaţiu al fericirii şi liniştii depline, unde sufletul găseşte iluminare,.
Aici, „înţeleptul” Alexandru Nemoianu se simte cuprins de o bucurie simplă, prin care gustă dulceaţa vieţii.
Alexandru Nemoianu vede lumina zilei la 28 aprilie 1948 în Bucureşti, având ca părinţi pe Virgil Kamil Nemoianu, avocat născut la Mehadia şi Victoria Boldea, fiica colonelului Romulus Boldea din Borlovenii Vechi, Almăj-Banat, fiu al lui Pavel Boldea.
A crescut alături de cei doi fraţi, Virgil şi Romulus şi de verişorii după tată Mircea Pora şi după mamă Otilia Cincheza, viitoare Bârsan, într-o morală a binelui, a adevărului, a dreptăţii, a frumosului, a iubirii de neam şi suprema iubire de Dumnezeu, unde munca avea rigoare, şi a dat sens vieţii. A început dezlegarea tainelor slovelor în Bucureşti, unde urmează cursurile învăţământului primar şi liceal la Liceul „Titu Maiorescu”, pe care îl absolvă în anul 1966. Urmează cursurile Facultăţii de Istorie din cadrul Universităţii Bucureşti până în anul 1971. În acest timp participă la şantierele arheologice din Maramureş, conduse de eminentul arheolog şi profesor Radu Popa, care îi va deveni mentor, influenţându-i cariera şi viaţa. Tot aici îl va cunoaşte pe prof. I. D. Suciu, reputat istoric al Banatului, care îl va îndemna spre cercetarea istoriei mirificului Banat. Absolvă Facultatea cu lucrarea de licenţă „Banatul în veacul al XVIII-lea”, apreciată la superlativ de comisie, devenind omul de direcţie în cercetarea istorică.
Repartiţia o primeşte la Muzeul de Istorie al României, împreună cu soţia Larissa Gabriela Nemoianu.
La studii a avut parte de profesori excepţionali de la care a învăţat respectul pentru muncă şi pentru cel ce munceşte, perecum şi cultul lucrului „bine făcut” (influenţat de familie şi bunicii la Borloveni.)
Verile copilăriei le petrece la Borloveni-Almăj, în casa Boldea, la bunicii materni, unde a deprins noţiunile fundamentale despre viaţă, şi despre acel loc sacru numit „casă”.
Aici cunoaşte şi începe să înţeleagă lumea sufletului strămoşilor, provenind dintr-o familie cu istorie bogată şi realizări faptice deosebite, vajnici apărători ai dreptăţii, adevărului şi libertăţii, primind un simţ adânc al legăturii cu pământul strămoşesc,.
Apreciabili slujitori ai învăţământului, au format caractere de buni români şi creştini ortodocşi. Viaţa le-a oferit şansa de a rămâne în marele metropole europene, după conturarea noii hărţi a continentului în 1918. Glasul conştiinţei şi apartenenţei româneşti, dar şi „glasul pământului” i-a determinat însă, să aleagă drept ţară „limba română”, luptând pentru întregirea României Mari, şi sprijinind acţiunile Consiliului Naţional Român.
Crescut în această atmosferă, Alexandru Nemoianu (Tani), a devenit unul dintre cei mai aprigi apărători ai „Sfintei Tradiţii” şi a identităţii neamului. Buna pregătire şcolară cu o aleasă educaţie primită în familie, mai ales de la bunicii Romulus şi Otilia Boldea, la Borloveni, bazată pe rigoare şi ordine, care face lumea frumoasă şi inteligibilă, în spirit vienez, îmbinat cu cel al omeniei ţăranului almăjan, creându-i o personalitate atât de complexă, încât este greu de definit, ca prototip al românului, fiul lui Dumnezeu şi apărător al credinţei strămoşeşti.
Viaţa lui este expresia desăvârşitei manifestări a geniului românesc, al nobiliarei familii Boldea, în plan spiritual, înscriindu-l între marile figuri ale culturii naţionale şi universale.
Alexandru Nemoiau duce mai departe flacăra aprinsă a strămoşilor săi din familia Boldea şi Nemoianu, având o formaţie spirituală alcătuită din surse ce coexistă în Domnia Sa, alături de istoric, intelectualul cu gustul format în muzee şi şantierele arheologice, gust îndelung şlefuit, deprins să afirme, dar şi să se îndoiască, capabil să emită un punct de vedere, în acelaşi timp sintetic şi personal, un continuator strălucit atât al şcolii istorice româneşti cât şi al marilor intelectuali români.
Cercetările arheologice i-au folosit în exprimările ulterioare, în cărţile publicate, ca şi lui Pârvan, Iorga şi Odobescu.
Credincios rădăcinilor rurale româneşti, cinstind statornicia sufletului şi, pe de altă parte, iubind zborul liber, încearcă o cale interogativă pentru a palpa esenţele. Astfel în decembrie 1983 părăseşte, împreună cu soţia Larissa şi cu Andrei, fiul împlinit al acestora, România, stabilindu-se în S.U. A., din motive politice lesne de înţeles.
Din august 1984 este angajat secretar arhivist al ”Centrului de Studii şi Documentare al Românilor americani din Jackson, Michigan. Aici lucrează cu pasiune la „dezvăluirea trecutului comunităţii româno-americane, fiind creatorul conceptului de continuitate în modelul existenţial românesc, după cum mărturiseşte.
Este coredactor al publicaţiei Centrului „Information Buletin”, unde publică sute de articole şi studii, ca şi în alte reviste din SUA, Canada şi România: „Cuvântul Românesc”, „Meridianul Românesc”, „Lumea Liberă”, „Origini”, „Foaia”, „Solia”, „Tribuna” (Cluj), „Actualitate” (Lugoj), „Almăjana” (Bozovici), „Vestea” (Mehadia), „Altarul Banatului” şi „Învierea” ( Timişoara), ş. a.
Viaţa- i este una de trăire în evlavie şi nobleţe, participâd afectiv în egală măsură la cele două tipuri de civilizaţie: americană şi răsăritean-europeană, fiind în el, întocmai ca în structura sufletului nostru, o sinteză de spirit citadin şi rural. Este un amestec de duh vienezo-americano-românesc(almăjan).
Personalitatea sa este o rezonanţă a ordinii divine împletită cu cea a istoriei şi tradiţiei naţionale, luminat de ochiul ceresc, care face să înflorească pustiul din cultura noastră de astăzi.
Sensibil şi discret, ispitit de metafizic şi dăruit vocaţiei sale, şi-a creat o lume şi o gândire liberă, proprie, deschisă cu generozitate spre binele aproapelui, devenind un spirit independent care evită orice clişee şi care îşi cerne impresiile prin filtrul propriei sensibilităţi.
Suflet mare cu un îndemn spre „vis şi faptă”, priveşte omul la dimensiunea lui cosmică, cu mintea ce se dezleagă într-u „Lumină din Lumină”.
Genialul fiu al Ţării Almăjului şi al României, trăitor în America , Alexandru Nemoianu este un „scriitor român din SUA, filosof al civilizaţiei, istoric, eseist, exprimat total în universul Tradiţiei, una din cele mai singulare prezenţe intelectuale din literatura română, un uimitor talent de doctrinar, prozator eseistic cu fraza lapidară şi sapienţială”(Dr. Artur Silvestri).
Opera sa se compune din cărţi pilduitoare pentru cultura română, cum sunt volumele: „Borloveni”, „Acum”, „Cuvinte despre românii americani”, vol. I şi II, „Întâmplări şi vise”, „Tărâmuri”, „Treziri”, „Semnele vremii”, „Fragmente din vremea persecuţiilor” şi altele, titluri ale esenţelor şi profunzimilor.
Cărţile Domnului Profesor Alexandru Nemoianu, poartă titluri sugestive. Au în ele ceva măreţ , afectuos şi îmbietor, fiind o epopee a sufletului, a vieţii românului din Borlovenii Almăjlui şi de pretutindeni. Ele redau o cultură morală la concurenţă cu marile culturi ale umanităţii, luminate de „Răsăritul cel de Sus”.
Ele sunt un document sufletesc neobişnuit, ce aşează în lumina cuvintelor experienţa proprie, ca o nevoie disperată de a comunica imensele sale trăiri de o viaţă.
Întâlnim aici povestirea ca mod de existenţă a prozei, care îmbină vis şi realitate, mit şi istorie.
Autorul vorbeşte de viaţă, simte viaţa în evenimentele istorice trecând dincolo de document, precum la Gh. Brătianu. Este un exponent al sufletului şi cugetului românesc, coloană de lumină a culturii şi credinţei neamului nostru.
În cărţile Domniei Sale, unde există o frecvenţă a temelor ca într-un concert, întâlnim un joc ingenios al minţii, cât şi o mişcare năvalnică a inimii. Ideile şi pasiunile se scurg, ca apa Nerei la ieşirea din munţi, trecând prin filtrul cerebral .
Textele sale străbătute de o lumină nouă, menită să sporească taina lumii, prin originalitate şi clarviziune, exprimă forţa geniului său, concretizând, ca puţini alţii „gândul în gest.”
Duhul acestor cărţi luminează mintea şi purifică sufletul. Ele vin de dincolo de vremuri şi sunt talisman pentru prezent, asigurând un viitor pentru neamul nostru românesc. Ele vin prin iluminare din pana unui prinţ al scrisului românesc, care evocă cu generozitate figurile ce înnobilează cultura românească, astfel se aşează de la sine în galeria iluştrilor predecesori.
Din cărţi reiese autenticitatea geniului său, deopotrivă cu originalitatea şi unicitatea situaţiei sale, potrivite alcătuirii firii sale. Evocă cu mult har al povestitorului, locurile natale, chipurile părinţilor, anii copilăriei şi ai adolescenţei, întâmplări mărunte sau semnificative, vesele sau tragice din viaţă, în România, ori America, la oraş, ori la sat, fiind un vajnic apărător al dreptăţii şi adevărului.
Găsim în lucrările lui Alexandru Nemoianu esenţialitatea în simplitate, ce exprimă sacrul, impresionând mintea cu gest de seninătate şi înţelepciune.
Savant şi misionar de idei, într-o manieră personală şi cu evidentă erudiţie, a definit o teorie recentă privitoare la „Noul Român”, un punct de vedere nou asupra „modelului existenţial românesc”, despre „sufleul românesc, ca expresie a măsurii şi a bunului simţ”, detractorii poporului român ca „elite de mahala” şi „atleţii amoralităţii”, iar Oamenii Mari, oamenii faptelor bune, definiţi ca „Oameni Mari, vase alese ale Duhui Sfânt.” Este istoricul şi cercetătorul care ştie să se facă contemporan trecutului pentru a-l putea înţelege şi tălmăcii, ca Pârvan şi Iorga.
Aurorale sunt revelaţiile lui asupra străvechimii spiritului românesc în spaţiul mioritic, căutând rădăcinile, izvoarele culturii pentru a asigura identitatea şi viitorul, în nobleţea ţăranului şi a blazonului, nobleţea sufletului şi a minţii ţăranului român (almăjan), precum Ion Bănuş din Borloveni, arhaică aşezare bănăţeană.
Privit de la înălţimea calităţilor sale umane şi sufleteşti se dovedeşte a fi un veşnic slujitor al valorilor fundamentale ale Tradiţei româneşti, a valorilor de nepreţuit, a creaţiei populare: hărnicia, măsura, smerenia cât şi caracterul puternic al localnicilor din aşezările rurale româneşti.
De o mare delicateţe sufletească, spirit aristocrat şi histrionic, crede în omul de cultură care arde ca o torţă în dorinţa împlinirii idealului spiritual, iubirea de oameni şi de fapte bune. Nu acceptă parvenitismul, grandomania, trădarea de neam şi credinţă. Detestă veleitarii de tot felul , impostorii, care cred că pot să trăiască fără muncă.
Înzestrat cu darul de comunicare astrală, suflet generos, calm şi răbdător, fără ascunzişuri are un simţ al prieteniei. Apreciază prietenia adevărată, bazată pe respect şi iubire, nu pe interese.
Sunt cunoscute prieteniile Domnului Profesor Alexandru Nemoianu cu ţăranii din Almăjul drag lui, cât şi cu oamenii de cultură între care se remarcă genialul gânditor şi eruditul savant, Artur Silvestri.
Aceşti mari gânditori, Silvestri şi Nemoianu, cu vocaţia prieteniei care leagă spaţii şi suflete, una din marile virtuţi ale omului, sunt „atleţi ai românismului”. Îi leagă o prietenie spre binele neamului.
Opera lor ne este spre învăţătură, dar şi spre desfătare şi zidire, devenind „altar al recunoştinţei” în inimile noastre.
Domniile lor sunt diamante ce strălucesc, şlefuite în lupta cu vrăjmaşii neamului- „iuzi şi irozi” contemporani.
Gustul său pentru frumos, cultura, stilul de viaţă şi nobleţea gândirii asupra rosturilor lumii pământene m-au atras şi au făcut să fiu în apropierea Sa. Simt că îl cunosc dintodeauna. Prezenţa Domniei Sale crează o atmosferă de necrezută sacralitate, o imagine de început de lume, emană în jur energie şi bunătate, fiind fără îndoială, o mare personalitate. Este un om care ştie să şi asculte, nu numai să vorbească, un om care respiră acelaşi aer cu toţi oamenii. Rar se pot întâlni astfel de oameni, care pot să-ţi lumineze viaţa, chiar în nevoi.
Prezenţa lui dă culoare, însufleţire, impune respect şi iubire pentru a face vorbele în rază de lumină şi cântec. Noi, almăjenii îl privim cu stimă şi respect, pentru că din preaplinul calităţilor sale se revarsă benefic asupra tuturor. Emană bunătate şi înţelegere, înţelepciune şi blândeţe, ştie să fie om şi să fie bun, aduce în jurul lui pace, linişte, bucurie şi lumină.
Peste tot, pe cărările purtate de destin, în relaţiile interumane a adus cu el omenescul, avâd ca primă năzuinţă, desăvârşirea omului.
Sub domnia soarelui de primăvară, roadele celor 70 de ani, încărcaţi de împliniri, dau imaginea unui OM al gândului sacru, cu suflet de creştin, un nepreţuit model de viaţă şi creaţie.
Urăm domnului profesor, gânditorului şi filosofului culturii, să trăiască mulţi ani şi să rămână cu aceeaşi vigoare şi prospeţime a capacităţii de muncă şi aceeaşi patimă pentru scris.

Să ne trăiţi într-u mulţi şi fericiţi ani !

————————–
Prof. Pavel PANDURU

28 aprilie, 2018

28 Apr
2018

Gheorghe Constantin NISTOROIU: Regimul totalitar al protocoalelor (partea a III-a)

„Peste aproape toate ţările din Europa se întinde un stat inamic puternic care poartă un război continuu împotriva celorlalte şi îi apasă îngrozitor pe cetăţeni: acesta este iudaismul.”

 (Johann Gottlieb FICHTE:1762-1814)

 

   Naţiunea dacoromână a odrăslit în esenţa creştinismului ortodox fiindcă existenţialitatea Neamului românesc a purces cu şi spre toate energiile sale harice, creatoare pentru a se defini naţional şi universal, pământean şi ceresc, pentru a-şi înfia soarta istorică întru destinul divin al veşniciei sale.

   În această atotcuprinzătoare perspectivă, comunitatea întregită spiritual prin Elita aleasă şi prin fiecare dacoromân chemat trebuie să împlinească vocaţia şi misiunea hristică a Neamului prin gând, cuvânt, scris, cântare, artă, dăruire, jertfă şi dragoste.

   Numai în acest fel se ctitoreşte Patrimoniul spiritual creştin ortodox care dă un aspect de permanenţă, de taină, de împliniri şi supraîmpliniri ale vremurilor indiferent de timpuri: cu urcuşurile şi căderile lor, cu biruinţele şi frângerile lor, cu Crucea şi Învierea lor, cu acele momente înălţătoare care punctează Istoria, Naţia şi Biserica în Cerul eternităţii, în sinergia veşniciei aşa cum au făcut-o faimoşii Voievozi şi regi ai Daciei Mari, marii Vlădici ai Neamului, iluştrii poeţi ai Iubirii, martirii şi sfinţii, magnificii filosofii şi teologi ai Culturii Duhului cum au fost şi sunt: Andrei Şaguna, Antim Ivireanu, Mihail Eminescu, Bogdan Petriceicu Haşdeu, Nae Ionescu, Petre Ţuţea, Mircea Vulcănescu, Mircea Eliade, Vasile Băncilă, Ernest Bernea, Dumitru Stăniloae, Antonie Plămădeală, Vasile Ţepordei, Sergiu Roşca, Constantin Galeriu, Theodor M. Popescu, Ioan Ianolide, Virgil Maxim, Radu Gyr, Andrei Ciurunga, Nichifor Crainic, Constantin Noica, Iustin Pârvu, Artur Gabriel Silvestri, Ieronim Hristea ori Mihail Diaconescu, Mugur Vasiliu, Ioan Roşca şi spre disperarea vrăjmaşilor atei şi creştini, încă mulţi alţii temerari de înaltă ţinută morală şi autoritate celestă covârşitoare.

   Toată creaţia, suferinţa, crucea şi dragostea acestor divini înaintaşi ori a prezenţilor întregitori ai spiritului incorporează o Filocalie sofianică ce se întregeşte mereu prin jertfa comuniunii asumată de sacrificiul originalităţii specifice fiecărui mare Român.

    Continuarea tâlcuirii Protocoalelor:

   Capitolul XI: <<Consiliul de Stat va fi menit să sprijine puterea guvernului. Sub înfăţişarea unui corp legiuitor, el nu va fi în realitate decât un comitet de redacţie a legilor şi decretelor guvernului. Iată care e programul noii Constituţii pe care o pregătim. Vom crea Legea, Dreptul şi Tribunalul: 1) sub forma de propunere a corpului legislativ; 2) prin decrete ale Preşedintelui (republicii) sub formă de ordine generale; prin acte ale Senatului şi prin decizii al Consiliului de Stat, sub forma de ordine ministeriale; 3) în cazul când am găsi că e folositor, sub forma de lovitură de Stat.>>

   În primele zece capitole parcurse deja asistăm clipă de clipă, etapă cu etapă, moment cu moment derularea proiectului-program al guvernului mondial prin tactica şi strategia forţelor iudeo-sioniste privind distrugerea statelor şi naţiunilor creştine pentru a se ridica, pentru a se impune acea mult visată Republică Universală.

   Capitolul al XI-lea răsfoieşte filă cu filă amploarea făţărniciei, sistemul doldora de minciuni, precum şi planul diabolic elaborat pentru actuala destrămare a istoriei.

   Analizând planul fariseic rabinic şi pe orizontal şi pe vertical se observă de fapt o răsturnare a tuturor virtuţiilor naturale cardinale ori creştine prin substituirea lor cu făgăduieli ameţitoare sau promisiuni deşarte. Dar şi aceste vorbe de clacă, goale vor dispărea când realizarea marii şi noii puteri va fi deplină.

   Lovitura uzurpării vechii puteri va fi atât de surprinzătoare şi de nimicitoare încât va deveni lovitura de graţie a prea fărâmiţatei lumi creştine. Toate falsele teorii semănate de atei se vor spulbera şi ele, se va arde tot, se va curăţa, se va ara şi se va semăna caracterul absolutist pe fundaţia totalitară a Noii Organizaţii Mondiale, apocaliptica Novus Ordo Seclorum.

   Lumea creştină răzleţită în bisericuţe, în camarile ierarhice clericale, în alte preocupări necreştine, în secte, îngrozită, ostracizată, terorizată, frântă, sfârtecată, ciopârţită, spulberată nu va mai avea un strop de vigoare, nu va mai avea un  licăr de nădejde pentru a se aduna, pentru a rezista, pentru a mai pulsa, pentru a supravieţui.

   Tenacitatea şi zelul iudeo-sioniştilor, al descendenţilor fariseilor şi saducheilor rabini, marea lor ispită milenară, universală, propria capacitate şi forţă a seminţiei atât de unite într-un plan ce nu este deloc paradoxal îi situează ca putere chiar deasupra dumnezeului creat de ei, făcând din etnia habotnică însăşi Zeul colectiv al acelui „poporului ales”, atât de mediatizat care astăzi se află în pragul supradominaţiei universale, conform cuvintelor profetice ale Proclamaţiei din: „Le Regne d’Israel chez les Anglo-Saxons”, publicată de Roger Lambelin: „Fii ai lui Israel, am ajuns la pragul dominaţiei universale!” (Roger Lambelin, Le Regne d’Israel chez les Anglo-Saxons. Ed. IV, Paris-1921, p. 130)

 

                     Directiva nr. 11

   „Consiliul Guvernamental va fi pregătit să împartă puterea cu guvernul. Ca organism legal, el va fi folosit în realitate ca instrument de răspândire a legilor şi directivelor celui care guvernează.Vom crea legea, dreptul şi tribunalul: Sub formă de propuneri în forul legislativ. Prin ordonanţe ale preşedintelui, sub formă de ordonanţe generale. Prin acţiuni ale parlamantului şi hotărâri ale Consiliului Guvernamental, sub forma ordonanţelor ministeriale. Dacă se va considera necesar, sub forma loviturii de stat.”

 

   Capitolul XII: <<Cuvântul libertate, care poate fi tălmăcit în deosebite înţelesuri, noi îl vom defini astfel: Libertatea e dreptul de a face ceea ce îngăduie legea. O astfel de tălmăcire a acestui cuvânt, făcută atunci când îi va fi sosit vremea, va pune toată libertatea în mâinile noastre, deoarece legile vor nimici sau vor crea ceea ce o să ne fie plăcut urmând programul prezentat mai sus. Cu presa vom lucra în felul următor: Ce rol joacă astăzi presa? Ea serveşte la aţâţarea patimilor şi la întreţinerea egoismelor de partid. Ea e plină de deşertăciuni, nedreptăţi şi minciuni, iar cea mai mare parte a oamenilor nu-i înţelege deloc menirea. Noi o vom înjuga şi îi vom pune oprelişti puternice, vom aplica acelaşi sistem şi cu celelalte lucrări tipărite, căci la ce ne-ar servi subjugarea presei, dacă nu ne vom pune la adăpost şi de focul broşurii şi al cărţii?… Vom transforma publicitatea-care ne costă astăzi scump, deoarece numai prin ea putem cenzura ce se scrie în ziare,-într-un izvor de venit pentru statul nostru. Vom înfiinţa un depozit special asupra presei. Vom obliga să ni se plătească o cauţiune atunci când se înfiinţează ziare sau tipografii.>>

 

   Capitolul care încheie jumătatea Protocoalelor se opreşte la două idei principale, chiar fundamentale am putea spune: libertatea sanguinică a presei pe înţeles francmasonic şi scopul presei universale călăuzit cu mână forte prin monopolul stăpânilor aurului pentru a li se asigura acestora domnia planetară.

   Presa bine dirijată are o autoritate de Despot care, ia apărarea întregului arsenal al liberului albitru chiar până la nihilism şi anarhie.

   Când dominaţia lor va atinge hotarele universale, liberul albitru va deveni suveran, chiar prin legile emise de stăpânitorii lumii, pentru ca acele legi noi să-i de-a caracter absolutist: controlând controlul maselor, al comunităţii civice, al opiniei publice prin intermediul informaţional al mass mediei.

   Rolul suzeran al Presei a fost întrezărit de Cremieux-Părintele Alianţei Israelite Universale: „Priviţi totul ca nimic. Banii ca nimic. Consideraţia sau dispreţul ca nimic. Priviţi presa ca totul, pentru că având presa vom avea tot restul.” (Emile Cazanove, „La revolution antijuive le demain inevitable et a breve echeance”, în La Revolution Antijuive de demain, Paris-1904)

  Read More »

Cuvânt și Iubire

Cuvânt și Iubire

„De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător. Şi [&hellip

Comments Off on Cuvânt și Iubire

Follow Me!

Follow Me! Follow Me! Follow Me! Follow Me!
,,Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește". (Corinteni 13,4)
 

Carţi în format PDF

Articole Recente

Reviste de cultură și spiritualitate

Linkuri Externe

Multimedia

Ziare

Vremea

Ultimele Comentarii