ICR New York – “Nimic de ascuns: o seară despre curajul de a (se) vindeca”
“Nimic de ascuns: o seară despre curajul de a (se) vindeca”
Spectacol-lectură din pieasa MIA, de Cătălina Florescu
În distribuție: autoarea şi Rania Rashoodi
În limba engleză
Vineri, 6 octombrie 2017, ora 19:00
Romanian Cultural Institute in New York
200 East 38th Street, New York, NY 1006
ICR New York organizează evenimentul “Nimic de ascuns: o seară despre curajul de a (se) vindeca”, un spectacol-lectură cu fragmente din piesa MIA, de Cătălina Florescu. Din distribuție fac parte autoarea piesei și Rania Rashoodi. Evenimentul va avea loc la sediu, în data 6 octombrie 2017, începând de la ora 19.00.
ICR New York se alătură astfel instituțiilor din întreaga lume care, în luna octombrie, organizează multiple manifestări culturale, educaționale, științifice, în cadrul campaniei internaționale de luptă împotriva cancerului la sân, piesa Cătălinei Florescu având ca subiect curajul unei femei de a înfrunta această maladie necruțătoare.
Despre piesă, autoarea notează: “Mia este un personaj inspirat din munca de cercetare la doctorat, care a rezultat în prima mea carte. Corpul care trece prin boală, transformarea lui şi tot ce implică a fi pacient sunt surse constante de cercetare. Durerea nu mă inspiră, mă provoacă să aflu mai multe, să citesc, să scriu. Am creat un personaj care acceptă mastectomia şi care va avea curajul să nu facă operaţie de reconstrucţie post-mastectomie. Mia e un personaj puternic şi vrea să inspire alte femei să nu le fie ruşine să rămână fără un sân sau ambii. Când am scris piesa de teatru, nu ştiam despre Going Flat sau No to reconstruction, două mişcări care iau amploare în Statele Unite şi care încurajează femeile să ştie că există viaţă după mastectomie, că există frumuseţe după această operaţie şi că estetica frumosului trebuie rescrisă pentru a pune în calcul durerea, dar mai ales demnitatea celor care trec prin ea. Piesa de teatru este parte din curriculum când predau cursul The Individual & Society şi va fi din nou prezentă pentru cursul pe care l-am creat şi îl voi preda din toamnă, 21st Century Drama. De asemenea, piesa face parte din volumul Teatru, care va fi publicat anul viitor la Editura Tracus Arte. Piesa nu este doar despre cancer. Mia îşi doreşte să devină mamă şi acesta este alt aspect cu care se luptă, nu doar fizic, ci şi intelectual, pentru că se întâlneşte cu o altă presiune socială, aceea de a da viaţă. Aşadar, cititorii descoperă o femeie confruntată cu mai multe obstacole, care o ambiţionează să se autodepăşească. Care e însă preţul pe care trebuie să îl plătească?”
La această întrebare vom afla răspunsul în seara prezentării. Spectacolul-lectură va fi acompaniat de un slideshow cu imagini semnificative pentru tematica piesei, provenind din trei actegorii:
1. “Scrabble Cancer Project”, proiect care a fost prezentat la Museum of Modern Art (MoMA), din New York (2012), și la Boston University (2011);
2. lucrări ale studenților Cătălinei Florescu, care, inspirați de piesa ei, au participat la un proiect de creație artistică;
3. imagini care ilustrează articolul “Going Flat After Breast Cancer”, semnat de Roni Caryn Rabin, în “The New York Times” (31 octombrie 2016).
La final, va avea loc o sesiune de întrebări și răspunsuri.
Cătălina Florina Florescu (n. Măcin, jud. Tulcea) a absolvit Facultatea de Litere din cadrul Universităţii Bucureşti. A venit în Statele Unite pentru studii, iar apoi s-a stabilit aici. Are un doctorat în Literatură Comparată, acordat de Purdue University, din West Lafayette, Indiana. Predă literatură, artă cinematografică, literatura exilului şi teatru la Pace University, din Manhattan, New York. A prezentat lucrări la Harvard University, Université Paris-Sorbonne, New York University, Universitatea din Bucureşti ş.a. Este autoarea a patru cărţi, care sunt deja în colecţiile permanente ale mai multor biblioteci universitare din America de Nord şi Europa, precum și în Library of Congress din Washington, DC: Transacting Sites of the Liminal Bodily Spaces; Disjointed Perspectives on Motherhood; Inventing Me / Exerciții de retrăit şi Plays. A cincea carte, Transnational Narratives of Englishes in Exile, tratând tema exilului, va fi publicată la sfârşitul anului 2017. În curând, îi va fi publicată şi prima carte de poezii, The Night I Burned My Origami Skin / Noaptea când mi-am ars pielea de hârtie. În prezent, lucrează la proiecte teatrale şi la o colecţie de proză foarte scurtă, Not Yet.
Mai multe detalii: https://www.linkedin.com/in/drflorescu
Rania Rashoodi a absolvit Pace University din New York, în primăvara anului 2017, având două specializări, literatură şi regie. A fost regizoarea şi co-autoarea spectacolului Gaining Momentum, care a avut premiera la Under St. Marks Theater, NYC. A regizat Tristan şi Isolda, spectacol de licenţă jucat la Pace University. A participat, de asemenea, la spectacolul Love is Love, care a avut loc în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu. Palmaresul ei include spectacolele: Translations, pentru Schaeberle Studio Theatre, şi Cities I’ve Only Heard Of, prezentat la The Tank. În momentul de faţă, face parte din “Back to Work Collective”, un teatru independent, care are menirea de a pune în scenă piese cu caracter politic actual, şi, din vara 2017, din trupa “Bread and Puppet Theater Company”. Visul ei este să regizeze cât mai multe piese de teatru, cu cât mai variate tematici. Rania Rashoodi a fost studenta prof. Florescu la cursul “Introduction to Cultural Studies”, din primavara anului 2017.
Mai multe detalii: https://rania-rashoodi.squarespace.com/