George Anca: Barba lui Hegel

26 May 2014 by admin, Comments Off on George Anca: Barba lui Hegel

BARBA LUI HEGEL

Percheziţie

N-ai decât să te şi razi, Hegel. Cine să observe ce cai n-aleargă să nu omoare? S-ar putea să nu mai răspundă nimeni la dodii. Endorfine. Nu e încă lumină. Barca dispare în tunel, reapare. Grădină cu funcţionari. Bust gol, ca ăl de pe cal, scuzaţi, mă duc să-mi iau cămaşa. Oraş în pantă, valuri de arhitectură. Internship. Puzderie de peşti cu burţile în sus. Înecatul de 25 de ani. Moartea peştilor şi a Bucureştilor?

Concentrat, spectacular. Veoză, nu veioză. Greşeşti, originalitatea stă tocmai în defecte. Descartes promite. Parler et mentir, parlament. Zici Sganarelle, nu şi labagiu. Te-ai autopsiat pe partea comică. Nu mai citesc. La Budapesta, actriţa mi-a spus să tac din gură că o deranjez. Hegel mi-a explicat că babele călcate de tren, din faţă, cârâiau, nu le auzisem. Dicosti şi Claudiu vorbeau şi ei, la cafea, nu-i auzeam, dar le-am srtrigat, mi-aţi stricat seara (aşa, de scenometrie fenomenologică, mai şi confundasem vorbăreţele cu cafegii). Politică de teatrem pe legitimitate de monarh ascuns. Că, fiind serios, îl taie comicul din el. Divinitatea e nemişcată. Contradicţia în Eminescu şi Hegel.

Depresia telepatică a dat în bigotism. Vacile alea două sporovăiau ca proastele. Fumarea cenuşii mai cui rapper? Kouramiedes. Ferestre prinse de ginere asupra faptei. Când erai întreg, aveai o garsonieră numai pentru aşa ceva, acuma tiraspoleana nu-ţi mai vine, să nu fi murit, admiţi. Umor dus.

Speak-a-poem. Dodo. Cerc mitic, mythopoeia. Poezie fonetică. Gedichte in Exil. Narracion de historias. Creştinii au în general un suflet poetic. N-am parteneri (pentru a ucide?) Please remove my address (Yasuko). Caroiază cinci acte, furtul de mirese, câinele cu cercel în coadă, femeia cu pantaloni gri, nişte personaje, colonelu’ să fii sigur că-ţi iese, asta 15 pagini, 30 de scene caroiate. Dă drumul la maşinărie. Odios să reabilitezi un torţionar. Suntem una cu cosmosul (drogatul).

Neaflarea viezurilor m-ar putea transporta hârzob scenometric. Personae, spătar, colonel, arian, furnici, crabi, pantof (dictator), Mari-Reduceri. Descriem coasta vânătorii. Opening scene. Trimfător în lupte, triumphe in battle. A treia ţară. Organizaţiile îşi vin cu poeţii lor. Scenometria cărţilor – transe regăsite. Chiar am trăit în dodii-tragodii. Mantre bolborosite unei detaşări conexe. Proiectul s-a şi consumat până la fără un partener. Sau un document. Sau o răsturnare de tabu.

Cu vorbă de moarte să-i fie aruncată cenuşa în Gange. Septicemie generalizată. Dorinţa de a fi incinerată, iar cenuşa să-i ajungă, din România, în Gange. Să şi doneze ceva unui ashram. Nu s-a convertit. E convinsă că apa (Ganga) purifică. Formaţiune tumorală pe uter. Nu-s dotaţi. 43 kg. Dorinţa ei mă apasă. Nu pot să merg acolo. Suport diligenţele, transportul cui s-ar duce, să am certitudinea că ajunge în Gange. De opt ori în India, ultima oară pe Himalaia, în Tibet. I-a şi cauzat. O istorie vitregă.

Lipsa deliberată de transcendenţă. Proteza aruncată în Dâmboviţa. Adultere pe talere. Vidal. Vasi, americanizat pe schelele tăierii de iarbă. Plutoniu în jacuzzi. Duşman ce eşti. Ficţiunea banilor la Dodia tv. Will you come to Limerick? Transrealism. Daring topics. Bohemica. Ori insulă, ori arhipelag. Glicemia 470, peste hepatită şi leucemie (ba la ficat), hemoragie terminală. S-o sanctifice. Părintele Pişti la telefon. Te-ai împotmolit la Paris. Macete. Cu creieru’.

Un angajat nou. Se transferase din poliţie, vorbăreţ. Personalul vechi nu apărea. Biroul cu design una. Regizoarea Truffaut se aşezase lângă noi. Am avut o lungă conversaţie. Un scriitor vestit, îi uitasem numele, dar şi Margaret Chatterjee. Memoria se spaţializa lume. Margaret o fi bine? Gabi să ne fi privit din Vatican? Om fără ţară. Carla parcă mă îngropa. Fata ţi-a poruncit să dai şi banii, şi motanu’. Al treilea partener, cu neputinţă? Să-l caut la anuţ – n-o dispărea al doilea? Ori eu? Eşti într-un moment de rătăcire. Entuziasmul n-are nicio valoare. Flate-rate. Probabil soţul Carlei. O cooperativă cât o ţară. Să ne dezgustăm de oameni atât de eleganţi. Compania de teatru n-o fi existând. Miranda – Popescu.

Certificatele verzi. Daţi drumu’ la dosarele de care nu vreţi să vă atingeţi. Îl rogi să nu te roage. Fumează cât e noaptea de lungă. Tuse discretizată. Litaniile tuturor religiilor sună aşijderi. Bozi – zei, zbozi – mărfuri. Bronz de şantier. Nu pot să râd de oamenii ăia cu ei de faţă. Mircea Anca (Moromeţii) are leucemie, nu şi bani să se trateze. Bandit, adjectiv masculin (replica Vaslui). Te sărută şi pe urmă te împuşcă. To be invited Seamus Heaney. Toboganul se adânceşte. Apa, aerul şi fraierul. La film, l-ai întrebat pe taică-tău ce e cărunt, Zoe, la teatru (Mazilu), l-a întrebat pe-al ei ce e curvă. Ne aşezasem ca la canastă, dar jucam Europa. Draconide. Dodă daină. Nu simte chestia. Scoate mortu’. Să ia o treabă mai puţin pretenţioasă. Nici voce, nici dicţie. Nu ştie să frazeze. Dă ţucalu’ la o parte. Prâslea. Îşi anulează emigrarea. Irina credea că tot eu am făcut-o pe Bulandra.

Şiva era un om punctual. Preot japonez (polonez): eşti de acord că Şiva e India? Copiii au trimis e-form la Bruxelles. Germain, at loss. Scenometria Thakur, grea la citit, ca tot ce scriu eu, antioral, bolborosit dodonic. Cincizecime. S-o rupe plicul, ne-om scuza eşecul. Domi, ienişi, pe o insulă departe de orice continent. Mici delire la râsul cutremurului. Sacco di denaro. Opus dacicum. Unirea punctelor. Dots union. Nu dictare, nu manuscris. Cel mai important din viitor. O meliţă. Deepak. Fie-ta cisterciană. Tamasaburo, felicitat prin Inamori. Vremea Indiei pentru fiul lui Aristotel. Cenuşa o ajunge în Gange. Puşi se eliberează de călătorii scriindu-le. O naţie instabilă.

Miron Costin cu barbă, mustaţă şi plete, sculptat de Wladimir C. Hegel, profesorul lui Brâncuşi. Heraclit, Anaxagoras. Principiul contradicţiei, termenul exclus. Zona Hegel din Sibiu. În sine – pentru sine – în sine şi pentru sine – teză-sinteză-antiteză. Heliade, Camil, Monica. Noica-Hegel: întâmplările sunt idei, sau mai de grabă ideile sunt întâmplări. Rugaţi-vă pentru sufletul fratelui Karl. Mişcare a recunoaşterii. Lume multă, pe salutate. Candide singur, apoi cu noi. Ce erau actorii odată. Grup statuar, vine unul şi urinează, cam pe mine. Un cărucior alb. Am ceva de luat de la sală, costumul de sport. Se dau rezultate. Aud pe Gioan (20.10.11) strigând nume. La un moment: Anca are grătare. Intru, nu-mi găsesc trenciul. „Obiectivul Villon”. Labeş (sic).

Nevoie de infrastructură. Destin de rezervă. Dăinuire-dumirire. Suflu la inimă, plămân, ţigări pasive. De nimeni graţiat ori asasinat. A sosit momentul să-mpărţim cimentul.

Astă seară se joacă Noica(Scenometrie )

NAE: Hegel, ţi-ai pierdut elanul sinucigaş, de odinioară. Dacă te-ai întâlni cu gigantica văduvă, ţi-ar oferi altă versiune, înţelege-o. Ce ţi-a spus a fost adevărat până la jumătate, ipoteza, nu şi concluzia. Probabil acum ţi-ar retrage jumătatea aia, de viaţă, şi te-ai afla în necunoştinţa ei.

Prolog

(interogatoriu)

ANCHETATOR

Vrei să scoţi

ANCHETAT

Protestez

ANCHETATOR

Manuscrisul

ANCHETAT

Nu

ANCHETATOR

Din ţară

ANCHETAT

Întru

ANCHETATOR

Intră

ANCHETAT

Yes

ACTUL I:

Memorii la mijlocul vieţii (Teza)

NAE

Hegel?

DINU

Hegel.

NAE

Periculos, şi Madi?

DINU

Şi.

NAE

Trimite manuscrisul în India.

DINU

Aşteaptă Parisul

NAE

Să aştepte.

DINU

Metafizica.

NAE

Mai vorbim.

DINU

E transcrisă.

NAE

Periculos, şi Madi?

DINU

Ea a dactilagrafiat-o.

NAE

Cine e regizor?

DINU

Are grad de general.

NAE

Şi aşa ai rămas fără Madi. Ne aud?

DINU

Perfect!

NAE

Am fost asasinat.

DINU

Bineînţeles. Urămăm noi, şi iar tu.

NAE

Iar eu?

DINU

Şi al treilea.

NAE

Ţi-am spus ce pericol te paşte. Şi Madi?

DINU

Răpită.

NAE

Vrăjită.

DINU

(Songuri în dodii)

Paris…

SUPRAVEGHETORUL

Obiectivul a spus Paris. (Îşi continuă halucinaţia manuscrisului indian). Dacă manuscrisul e în altă limbă, cine ştie dacă nu cuprinde ceva revoluţionar/reacţionar/criminal.(Supraveghetori îi înconjoară pe cei doi)

Barba lui Hegel (Scenometrie)

personajele se autoregizează

(ne suntem)

într-o conversaţie de rateuri libere

începurăm scenometria teatrux

finiş arhipelaguri scena cere teme

o scenometrie cârdăşeşte sonorităţi

de sens autumnal în mixaj metric

pe cadavrele domnitorilor de baştină

(scenometria)

scenometria e o dodie din vara 2011

teatrux poate ca Princess X de Brâncuşi

Dracula services de curăţenie completă

dicteul mărilor fierbând transcende

poezia în scenometrie trăită teatrux

evident opus normelor dar cu prietenie

trebuie recuperată Măiastra în dodii

comunismul mai al dracu’ decât inchiziţia

mai bine animişti decât comunişti

faci absolut totul să fii neînţeles

(interzişi)

interzişi neînţeleşi nedescoperiţi

asasinaţi sinucişi decapitaţi

represiunea poeziei poezia represiunii

dictatura până la ucidere

induce trepte reactive măreţe

pe care le represează sadic

ne pregăteşte moartea fizică în spirit

ne simţim interzişi ca persoană

n-avem decât să ne radicalizăm

(legi de scenă)

legi de scenă cu dependenţe de public

să ştiţi că toate femeile suntem aşa

că dacă n-am fi cine ar vinde ardeii

căţeaua întomată creşte verde

dacă se înţelege acrobaţia

că şi Stan se născu în Bucureşti

ce-aţi iubit n-aţi mai uitat

lasă-i să moară cum au trăit

voi trece nepăsător ca un exilat

(tranzacţia)

nici de Hegel barbă nu şi-ar smulge

premiindu-mă la cuvântul familiei

nici scenometria nu mi se merită

vorbiţi ai roţii unde-ajunge soar’le

solstiţiu împuşcarăţi la teatru

barba hegeliană a lui Ienăchiţă

un poliţist scrie altul

fotografiază

veniţi aici sosiţilor la gong

alegeţi sonorităţi subtile

unde vedeai tu scenă

orice lucru care atârnă e un bec

nu mai lătra mătrăguno

fugăream viezurii

nevăzuţi pe coastă în sus

îl omorârăm îl omorârăţi

mai bine nu ne-aţi mai omorî

şi atunci ce ne facem neomorâţi

te-am împuşcat cu tămâioare

mai criminal cine nu moare

iazagiul iazul n-are

I am a iazagiu a lakeman

surlarii mă-nconjor ah turcii

declicul teatrux

treaba teatremului

clair de coclaur

rândunica intersectează

scenometria prăpastie

îngerul pierderii tale

mă înnegreşte norii

mă întunecă Aretie

unde-am stat numai în apă

mie nu mi se pare cald

plecai eu dânşii zburară

rochia mireasă iară

într-o aripă de cioară

abia brebenei brebi ber bere

ne-om neom omeni omni

pe la curte cap de domni

turcii ţepe grecii comni

vezi păpădii canoanele

îşi depărtă porumbiţa ciolanele

de câte ori mă petrecuşi

din turci cu nemţi ci tot la ruşi

mai mergem după mere pepeni

prin ţepi de rapăn nemaiţepeni

după o viaţă frică mi-s

realitate fără vis

cum aş ajunge la Paris

toată viaţa ai fost hoţ

te-am întrecut pe tine

bă da îţi pare rău

în Fecioară tata Hegel

am lume să-l aniversez pe tata

iarba-n mături sare ca la carte

la picioarele de salopete norii

abia aştept să-mi termin piesa

mi se încreţeşte

Venus în palmă

îmi încălzesc ceaiul

ciocăneşti

dinaintea acoperişului

de sub şapcă mă salutase de ce nu-l

bag în seamă cu greu îl recunoscui

să-i dau bani până mâine că-mi dă şapca

s-a mutat într-un sat din Conţeşti

stă cu prima nevastă a lui Preda

are băiatul ambasador la Casablanca

maică-mea se bucura de toamnă

la Cernica

am făcut colivili cianura

o ţin de vrei ălelalte otrăvuri

atâtea transformatoare le arunc

am luat un cablu îţi dau şi ţie

mi-e frică de electricitate sunt

în 381 cu căruciorul plin

studenţi mai puţini şi pretenţioşi

se interesase un client de-al meu

numai mobilă nouă şi aer condiţionat

ne şi rărim a ne mai junghia până la unu’

yes Hegel’s beard a se fura găsită

şi nu de mine la teatrul de comedie

continuare la halterele lui Fellini

recunoaştere hegeliană în puşcărie

cu noi capitalul

bateţi clopot karme alarme la arme

scenometrie cerească peste uliu

cuante d’apariţii la temei again

Barba lui Hegel era o contabilă

aplauze la pagină închisă relicve

staliniste în recuperarea pierderilor

George Anca

Comments are closed.

Cuvânt și Iubire

Cuvânt și Iubire

„De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător. Şi [&hellip

Comments Off on Cuvânt și Iubire

Follow Me!

Follow Me! Follow Me! Follow Me! Follow Me!
,,Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește". (Corinteni 13,4)
 

Carţi în format PDF

Articole Recente

Reviste de cultură și spiritualitate

Linkuri Externe

Multimedia

Ziare

Vremea

Ultimele Comentarii